Wat je moet weten als Cribb Coach klant

Op deze pagina krijg je direct hulp en uitleg over het werken met de Cribb Coach. Deze is handig als je vragen hebt zodra je met de Cribb Coach verbonden bent.

Contactinformatie

Algemene service desk: 085 76 024 76

coach@cribb.nl (hulp en vragen)

Intern berichtensysteem in je Cribb-account

🛈 Bekijk je Cribb-account niet alleen op mobiel maar ook via je computer

De Cribb Coach regelt je aanmelding en activatie van je account. Het zoeken start vanzelf.

De Cribb Coach biedt een automatische verkoop waardebepaling. Uiteraard mag je die zelf aanpassen.

Tot slot heeft de Cribb Coach een koopakte voor je. Daarmee maak je de juiste afspraken.

Alles over aanmelden, zoeken en mijn woning in Cribb

Waarom krijg ik zoveel emails na aanmelden?

Misschien heb je het gemerkt dat je na het aanmelden bij de Cribb Coach verschillende emails krijgt. Hieronder een overzicht van de emails en waarom je ze krijgt:

  • Bevestiging van je bestelling: In de meeste gevallen begint het aanvragen van de Cribb Coach met het invullen van de bestelling. Na het plaatsen van je bestellen (al dan niet met kortingscode), krijg je een bevestiging per email.
  • Account is aangemaakt: Dit is om te bevestigen dat je Cribb account is aangemaakt. In de meeste gevallen krijg je dit bericht toegezonden nadat de Cribb Coach voor jou het account heeft geactiveerd.
  • Je woning is geplaatst: Zoals je weet, krijg je toegang tot Cribb als ook jij je woning presenteert. Dat doet de Cribb Coach voor je. Zodra hij je woning heeft gepubliceerd met de standaard informatie, krijg je daarvan een email. Verderop lees je hoe je extra informatie over je woning kunt aanleveren.
  • Wijzig je tijdelijk wachtwoord: In de meeste gevallen meld je jezelf aan voor de Cribb Coach nadat je al een gratis basis Cribb account had. De Cribb Coach verwijdert dat account en maakt een nieuw volledig Cribb account voor je aan met een tijdelijk wachtwoord. Zodra dat gebeurt is, krijg je daarvan bericht met het verzoek dat tijdelijke wachtwoord te wijzigen.
  • Wil je overstappen naar de Cribb Coach: Indien je eerst ‘verbonden’ was aan een makelaar maar nu verder wil met de Cribb Coach, zullen we je vragen om toestemming te geven om die koppeling te verbreken. Daarvoor sturen we je een email met het verzoek dit te bevestigen.

Bij aanmelding moest ik mijn woonwens invullen. Kan ik die nog aanpassen?

Jazeker, je mag je woonwens op ieder moment wijzigen, verfijnen of te verruimen. Dat doe je door in te loggen op je Cribb-account en vervolgens naar je profiel te gaan en te klikken op ‘Mijn woonwens’. Daarna wordt je door een paar stappen geleid om je woonwens aan te passen.

De volgende werkdag worden op basis van je nieuwe woonwens woningen getoond.

Tips voor je woonwens: Het aanbod binnen Cribb stijgt iedere dag. Wij adviseren je om in het begin je woonwens ruimer in te stellen zodat je niets hoeft te missen.

 

Let op: het kan voorkomen dat in de dagen daarna nog woningen worden gematcht op basis van je oude woonwens. Die stonden dan blijkbaar nog ‘in de rij’ om gematcht te worden.

Waarom zie ik soms woningen die niet voldoen aan mijn woonwens?

Het woningaanbod in Cribb is nog beperkt maar groeit iedere dag. Dat betekent dat Cribb ook ‘ruimer’ aanbod laat zien dan wat jij aangeeft. Voer je bijvoorbeeld een aantal kamers in dat je zoekt, dan kan het zijn dat Cribb je ook woningen matcht, die niet aan die specifieke wens voldoen. Naarmate het aanbod binnen Cribb stijgt, zal de matching ook verfijnder worden.

Hoe kan ik in contact komen met de aanbieder van een woning die ik leuk vindt?

Bij iedere woning in Cribb die volledig gepresenteerd is, staan contact-mogelijkheden (zie afbeelding). Bijvoorbeeld voor het maken van een bezichtiging. Voer de gegevens in voor je aanvraag en deze wordt naar de aanbieden partij (meestal een makelaar) verzonden. Via het interne berichtensysteem wordt er contact met je opgenomen.

Let op: ook kan het zijn dat de verkopende partij de Cribb Coach benadert. In dat geval delen we jouw contactinformatie zodat de verkopende partij contact met je kan opzoeken om de bezichtiging te plannen.

De Cribb Coach biedt geen begeleiding bij de bezichtiging en dus nooit aanwezig bij een bezichtiging!

Ik krijg veel woningen die de melding hebben 'binnenkort in verkoop'. Wat is dat?

Nog heel veel woningzoekers in Cribb, hebben nog niet gekozen voor een makelaar of de Cribb Coach. Die hebben al wel een account aangemaakt en daarmee hun woning zonder verdere informatie alvast in het systeem gezet. Maar voordat je meer kunt zien van die woning, moet de eigenaar of een makelaar zoeken of met de Cribb Coach gaan werken.

Tip: Zodra jij een dergelijke woning (met melding ‘binnenkort in verkoop’) als favoriet opslaat in je eigen account, krijgt de eigenaar een melding dat ‘iemand’ zijn woning als favoriet heeft opgeslagen en het verzoek om vervolgstappen te nemen met de makelaar of de Cribb Coach. Op die manier willen we de eigenaar een zetje geven om ook mee te gaan doen met Cribb.

Hoe kan ik zien op welke manier mijn woning in Cribb staat?

Log in op je Cribb account en ga naar ‘Profiel’ en kies ‘Mijn woning’. Daar zie je hoe je woning gepresenteerd staat.

 

Tip: Log ook eens in op je Cribb-account via je desktop. Dat ziet er ook goed uit!

Hoe kan ik mijn woning aanpassen?

De Cribb Coach plaatst je woning in eerste instantie met de basisinformatie in Cribb. Dat is met een automatische prijsbepaling, een foto vanuit Google Streetview en overige basisinformatie. Je zult zien bij ‘Mijn woning’ dat er bij staat dat je woning als Sneak Preview vermeld staat omdat het beperkte informatie bevat.

Het kan zijn dat je die informatie niet goed vindt (bijv. de prijs), wilt aanpassen of wilt uitbreiden. In dat geval heb je twee opties:

  1. Stuur de nieuwe informatie o.v.v. je adres naar coach@cribb.nl en de Cribb Coach verwerkt vervolgens deze informatie in het systeem. Dit is direct na invoer door de Cribb Coach zichtbaar. Meestal voert de Cribb Coach dat nog dezelfde dag in voor je.
  2. Stuur de nieuwe informatie door via het interne berichtensysteem in je Cribb Account. Ga hiervoor in je Cribb-account naar ‘Profiel’, ‘Mijn makelaar’ en klik op het gele chat icoon.

Tip: via de interne chat kun je eenvoudig foto’s en andere bijlages toevoegen. Dit doe je door op het + teken naast het tekst-veld te klikken.

Waarom is mijn huis als Sneak Preview gepresenteerd?

De Cribb Coach maakt je eerste vermelding van je woning voor jou in orde. Maar omdat we maar 1 foto van je woning hebben via Google Streetview en een geautomatiseerd berekende vraagprijs, publiceert de Cribb Coach je woning als ‘Sneak Preview’.

Zodra je zelf 3 of meer foto’s aanlevert, wat meer kenmerken doorgeeft (aantal kamers, vierkante meters etc.) en de gewenste vraagprijs, kan de Cribb Coach je woning volledig presenteren.

Let op: Je blijft zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie. De Cribb Coach doet alleen een visuele controle.

 

Voorbeeld Sneak Preview:

Kosten, voorwaarden en verkopen

Wat doet de Cribb Coach voor mij?

De Cribb Coach is een online dienst die je helpt met je volledige Cribb Account zonder dat je daarvoor een makelaar moet kiezen. De Cribb Coach is hulp op afstand en verzorgt o.a.:

  • Toegang tot Cribb met inzage in het volledige woningaanbod: je ziet hetzelfde als mensen die via een makelaar meedoen met Cribb.
  • Online coördinatie van je aan- en verkoopproces binnen Cribb: De Cribb Coach is geen adviseur maar een online coördinator.
  • Automatische verkoopwaardebepaling van je huidige woning: We geven je een waarde maar die mag je uiteraard zelf wijzigen.
  • Helpdesk voor vragen (telefoon, email en chat): Je staat er niet alleen voor.
  • Korting op professionele woningpresentatie: Meer weten? Mail naar coach@cribb.nl.
  • Begeleiding bij eventuele overstap naar een makelaar: Je mag op ieder moment overstappen. Geheel kosteloos.
  • Aanlevering van een koopakte bij een geslaagde transactie: Niet vergeten. Deze service is waardevol om problemen te voorkomen.

Wat is het voordeel van de Cribb Coach ten opzichte van het gratis account?

Met het gratis Cribb account kun je alleen maar ‘kijken en niet kopen’ omdat je geen woningen volledig gepresenteerd ziet en geen contactinformatie krijgt. Oftewel: je ziet geen adres en geen verkoopinformatie.

Met de Cribb Coach zie je dat wel omdat je dan een zgn. ‘volledig account’ krijgt. Net zoals de deelnemers die kiezen voor een makelaar. Dat betekent ook dat je Cribb Coach ook jouw woning presenteert aan mensen met zo’n volledig account.

Wat kost de Cribb Coach?

Voor slechts éénmalig € 25,- krijg je de hulp van de Cribb Coach en een volledig account (of anders met een kortingscode). Daarmee ben je in staat om ook een woning daadwerkelijk aan te kopen. Dat doe je dan zelf met begeleiding en coördinatie op afstand van je Cribb Coach. Als je dan ook echt een woning in Cribb aankoopt, dan betaal je de Succes-fee van € 599,-.  Je hebt verder geen kosten van een makelaar*. Wil je alles nog even op een rijtje? Bekijk dan de algemene voorwaarden van de Cribb Coach.

* Dat scheelt je vaak enkele duizenden euro’s. Wel moet je (net zoals met een makelaar) zelf je notaris regelen voor de overdracht. Dit is niet inbegrepen in de dienstverlening van de Cribb Coach.

Hoe zorgt de Cribb Coach ervoor dat ik niet zonder woning kom te zitten?

De Cribb Coach zorgt, net zoals de makelaar, ervoor dat je onder de juiste voorwaarden je woning aanbiedt. Dat is: ‘onder voorbehoud aankoop eigen woning’. Dus komt er al een koper voor je woning nog voordat jij zelf iets gevonden hebt, dan kun je toch alvast een koopcontract sluiten als de koper je een heel aantrekkelijk bod doet.

In het koopcontract leg je vast dat je als verkoper pas je huis definitief wilt verkopen, nadat jij zelf ook wat hebt gekocht. Daarvoor spreek je samen een termijn af (vaak is dat een aantal maanden). En lukt het niet om iets te vinden binnen die termijn, dan heb jij het recht om kosteloos de verkoop in te trekken. Of je maakt nieuwe afspraken met deze koper over nog een termijn.

Het voordeel van deze werkwijze is dat je al wel weet wat de opbrengst gaat worden van jouw oude woning en je dus zeker weet hoeveel je ‘te besteden’ hebt voor de aankoop van je nieuwe woning.

Ben ik verplicht om mijn woning binnen Cribb aan te bieden?

Als je alles wilt zien binnen Cribb, dan is de ‘spelregel’ dat jij je woning presenteert aan de andere deelnemers. Zij doen immers hetzelfde.

Dat betekent ook dat je met elkaar afspreek dat je een aanvraag voor een bezichtiging van je woning ook toestaat. Want hoe zou jij het vinden als je niet mag komen kijken naar een woning die jij heel interessant vindt?

En je weet; je woning wordt aangeboden onder het voorbehoud dat jij zelf eerst een nieuwe woning wilt vinden voordat je overdraagt. Je hebt dus geen verkoopverplichting onder die voorwaarden. De Cribb Coach helpt je daarbij.

Kan ik kosteloos stoppen met de Cribb Coach?

De Cribb Coach biedt je een ‘open’ contract. Dat wil zeggen dat je tussentijds kunt stoppen met de Cribb Coach (en eventueel je Cribb-account). Eenmaal gekoppeld aan de Cribb Coach heb je geen kosten zolang je geen woning aankoopt via Cribb. Geen reden dus om te stoppen.

Vind je eerder een woning elders, dan mag je kosteloos stoppen met de Cribb Coach en Cribb. Vind je een woning via Cribb die je ook daadwerkelijk aankoopt, dan vragen we je een Succes-fee. Dat is dus alleen bij een succesvolle aankoop!

Alle overige bepalingen en voorwaarden vind je overzichtelijk in de algemene voorwaarden van de Cribb Coach.